Misyon ve Vizyon

Coğrafya Bölümü’nün vizyonu, evrensel düzeyde, araştırma yoluyla bilimsel bilgi üreten ve uygulayan, dinamik, çağdaş, demokratik, etik değerlere karşı duyarlı, politik baskılara kamu yararı bilinciyle karşı koyan, ütopya üretebilen ve yaşama geçirebilen, tercih edilen, öncü bir bölüm olmaktır.

Coğrafya Bölümü’nün, akademik, yapısal ve eğitimsel olmak üzere üç temel misyonu vardır:
Akademik Misyonu

•Coğrafya disiplininin bilimsel üretim potansiyelini yükseltmek,

•Topluma ve mekâna dayanan ve toplum için anlamlı bir bilimsel faaliyeti gerçekleştirmek,

•Ekolleşecek kapasitede, sosyal sermayesi ve bilimsel yaklaşım birliğine sahip bir topluluk oluşturmak,

Yapısal Misyonu

•Fikirlerin açıkça tartışıldığı ve paylaşıldığı, katılımcı bir akademik ortam yaratmak,

•Araştırmacıyı desteklemek, mesleğin gelişmesine ve değişmesine uyum göstermek,

Eğitimsel Misyonu

•Dünyadaki gelişme ve değişimlere ve ülke gerçeklerine duyarlı eğitim vermek,

•Öğrenmeyi öğretmek,

•Doğal çevreyi koruma-kullanma dengesi içinde sürdürülebilir yaşam ve kalkınma için yerlerin/mekânların düzenlenmesinde sorumluluk üstlenebilecek ve geniş bakış açısına sahip, coğrafi teknolojileri kullanabilecek ve öğretebilecek meslek üyeleri ve her düzeydeki eğitim-öğretim kurumları için öğretmenler yetiştirmektir.

Aynı zamanda,

Çankırı Karatekin Üniversitesi’nin öz görevi şu şekilde tanımlanmıştır;

İnsanı merkeze alan bir anlayışla; bilgiyi rehber edinen, tarihsel birikime sahip, kadim değerlere bağlı nesiller inşa etme gayesiyle eğitim-öğretim faaliyetleri sunan; bilim, sanat, ekonomi ve sosyal alanlarda ulusal ve uluslararası paydaşların ihtiyaçlarına cevap vermeyi ilke edinen, bilimsel bilgiyi inovasyonla birleştirerek kalkınmaya öncülük eden, ulusal ve evrensel sorunlara duyarlı, daimi tekâmül doğrultusunda yeniliği ve gelişimi amaç edinen bir üniversite olmak.

Çankırı Karatekin Üniversitesi İnsan ve toplum Bilimleri Fakültesi öz görevleri; Sosyal Bilimler alanında uluslararası düzeyde tanınan, tercih edilen ve kabul gören, mensubu olmaktan gurur duyulan, demokrasiyi özümsemiş, insana ve insanın ürettiklerine önem veren, yenilikçi, gerek bilimsel bilgi üretimi bakımından, gerekse öğrenciler tarafından dikkati çeken çağdaş bir bilim merkezi olmaktır.

Çankırı Karatekin Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Coğrafya Bölümü amaçları doğrultusunda öz görevlerini 2009 yılında şu şekilde tanımlanmıştır.

Coğrafya Bölümü’nün akademik, yapısal ve eğitimsel olmak üzere üç temel öz görevi vardır:

Akademik Öz görev

  1. Coğrafya disiplininin bilimsel üretim potansiyelini yükseltmek,
  2. Topluma ve mekâna dayanan ve toplum için anlamlı bir bilimsel faaliyeti gerçekleştirmek,
  3. Ekolleşecek kapasitede, sosyal sermayesi ve bilimsel yaklaşım birliğine sahip bir topluluk oluşturmak,

Yapısal Öz görev

  1. Fikirlerin açıkça tartışıldığı ve paylaşıldığı, katılımcı bir akademik ortam yaratmak,
  2. Araştırmacıyı desteklemek, mesleğin gelişmesine ve değişmesine uyum göstermek,

Eğitimsel Öz görev

  1. Dünyadaki gelişme ve değişimlere ve ülke gerçeklerine duyarlı eğitim vermek,
  2. Öğrenmeyi öğretmek,
  3. Doğal çevreyi koruma-kullanma dengesi içinde sürdürülebilir yaşam ve kalkınma için yerlerin/mekânların düzenlenmesinde sorumluluk üstlenebilecek ve geniş bakış açısına sahip, coğrafi teknolojileri kullanabilecek ve öğretebilecek meslek üyeleri ve her düzeydeki eğitim-öğretim kurumları için öğretmenler yetiştirmektir.

Bölüm kuruluşunda tanımlanan öz görevler daha sonra revize edilerek sadeleştirilmiş ve aşağıdaki gibi olmasına karar verilmiştir (Ek.X. 5. Toplantı)

 

Coğrafya Bölümü Öz görevleri

  1. Coğrafya bölümünün bilimsel üretim potansiyelini yükselterek toplum için anlamlı bilimsel faaliyet gerçekleştirmek,
  2. Araştırmacıyı desteklemek, mesleğin gelişmesine ve değişmesine uyum göstermek,
  3. Fikirlerin açıkça tartışıldığı ve paylaşıldığı, katılımcı bir akademik ortam yaratmak,
  4. Dünyadaki gelişme ve değişimlerle ülke gerçeklerine duyarlı öğrenmeyi öğrenmeye önem vermek
  5. Coğrafi teknolojileri kullanabilecek ve öğretebilecek meslek üyeleri yetiştirmek

şeklinde değiştirilmiştir.